неделя, 18 август 2013 г.

До Седемте Рилски езера

Бях ходила само веднъж, като дете, с преход пеша от Паничище до Седемте езера и обратно.
Този път преходът започна от хижа "Пионерска".
Времето беше подходящо за туризъм. При лифта компанията ни, състояща се от трима "мускетари" и моя милост се раздели на три ръкава, като си уговорихме среща горе. Единият тръгна пеша под пътеката под лифта, другите двама през хижа "Ловна", а аз след 40 мин. чакане се метнах на една седалка.
Предлага се и изкачване до хижа "Рилски езера" и с раздрънкан джип. Твърде екстремно за мен!
 
След 15 минути бях вече на хижа "Рилски езера".
 Зад нея -палатковият лагер на дъновистите.
 Поех по долната пътека покрай Долното езеро.



 Ето я и хижа "Седемте езера", и около нея  осеяно с палаткови лагери. Тук се срещнахме с двама от групата и обядвахме.
 Рибното езеро:
 В него имаше водорасли:
Тръгнахме нагоре, пихме вода от Дъновистката чешма
 и вече сме на Трилистника:


 Продължихме покрай Близнаците:
 А ето го и Бъбрекът, където пак се срещнахме всички.
Двама от мускетарите се къпаха в Бъбрека, забранено е, но те си имали такава традиция. Водата в езерото е около около 10 градуса - бррррр.
 А аз и третият съзерцавахме пътеката и върволицата от хора към Окото и Сълзата и се двоумяхме дали да не поемем и ние нататък и след половин час се отказахме. Следващият път догоре! Не съм очаквала, че толкова много народ ще има на езерата, може би заради ежегодната сбирка на Дъновистите. На места по пътеките трябваше да се изчакваме, за да се разминем. Най-младият турист, който видях, беше бебе на няколко месеца.:)
 На връщане тръгнах и аз пеша с групата, като решихме да минем през хижа "Скакавица" и Скакавишкия водопад. Осъзнах, колко правилно беше решението ми да се кача нагоре с лифта - макар и нанадолно, едва удържах на темпото, време за снимки, пиене на вода, свързано със спиране, за да сваля раницата - тц!, трябваше да подвиквам да ме изчакат. Петминутка за цигарка - забравѝ такива глезотии!:)


 Надминаха ни само връщащият се керван, превозващ товари.

 Ето я и хижа "Скакавица", преди нея свиваме наляво срещу течението на
 Скакавишка река, която е много живописна, с местенца, подходящи за къпане
и след 15 минути се открива гледка към водопад Скакавица:

 Измолих все пак една 10-минутна почивка,
последни снимки и


 обратно по стръмна пътека към изходната точка - хижа "Пионерска".





2 коментара: